FATİH MEHMET KÜRKÇÜ/SAMET ATASOY – Karadeniz Kıyı Yolu‘nun Samsun- Sinop kısmı, konforun yanı sıra şoförlere deniz ve orman görüntüsüyle keyifli bir rota sunuyor.
Karadeniz Bölgesi’ndeki pek çok vilayetten geçen ve tarihi İpek Yolu güzergahında yer alan Karadeniz Kıyı Yolu, bölge ticaretine hareket getirmesinin yanı sıra seyahat müddetlerinin, ulaşım maliyetlerinin ve karbon salınımının azalmasına katkı sağlıyor.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığının değerli yatırımlarından Karadeniz Kıyı Yolu Sakarya, Düzce, Zonguldak, Bartın, Kastamonu, Sinop, Samsun, Ordu, Giresun, Trabzon, Rize ve Artvin’den geçiyor.
Dünyanın en kıymetli kıyı yollarından biri özelliğini taşıyan yolun Samsun’un Yakakent ilçesi ile Sinop’un Gerze ilçesini birbirine bağlayan yaklaşık 37 kilometrelik kısmı, seyahat edenlere yeşil ve mavinin buluştuğu Karadeniz’in en hoş yol rotalarından birini sunuyor.
Yol çalışmaları sırasında oluşan lagün ise güzergaha ayrıcalık katıyor.
“Adeta bir tablonun içinden geçer gibiyiz”
Samsun Vilayet Kültür ve Turizm Müdürü Süleyman Demirtaş, AA muhabirine, kelam konusu mevkinin Karadeniz Kıyı Yolu’nun en hoş noktalarından biri olduğunu söyledi.
Karadeniz Kıyı Yolu’nun şoförlere yol konforunun yanı sıra doğal hoşlukları de sunduğunu belirten Demirtaş, “Bir tarafımızda mavinin en hoş tonları, öbür tarafta mevsimine nazaran yeşilin, sarının, beyazın en hoş tonlarıyla bezenmiş adeta tablonun içinden geçer üzereyiz. Dijital çağdayız, erişim çağındayız, ulaşım çağındayız. Hayat çok istikametli olmak zorunda. Hayatı yalnızca bir seyahat, bir iş olarak planladığımız vakit vaktin gerisinde kalıyor. Bu kıyı yolu bizlere hem işimizi hem seyahatimizi birlikte planlama imkanını veriyor. Bir manada işimize giderken seyahatimizi gerçekleştirmiş oluyoruz. Bu yolun kıssası bu manada çok manalı.” dedi.
“Adeta bir turizm yolu diyebiliriz”
Daha evvel bu yolda vatandaşların sarp dağları aşmak zorunda kaldığına işaret eden Demirtaş, “İnsanlar bu yol çizgisi üzerinde giderken birden, ‘Şurada duralım bir fotoğraf çekelim’ deme muhtaçlığı hissediyorlar. Bu yol da bunun hakkını sonuna kadar veriyor. Samsun ile Sinop’un mukadderatını birbirinden ayırmamız mümkün değil. Turizm açısından ortak yazgısı olan iki kenti birbirine bağlayan adeta bir turizm yolu diyebiliriz. Ulaşımda seyir konforu diye bir şey var. Şayet bir yerde ulaşımdan, seyirden, sürücülükten zevk alınacaksa herhalde bunun doruğunun yaşandığı nokta burası.” diye konuştu.
Demirtaş, yolda ayrıyeten sonradan oluşan yapay bir lagünün de bulunduğunu aktararak, “Geçmiş yıllarda Türkiye’de yolların çok hüzünlü, dokunaklı, acı tatlı öyküleri var. Buradan Sinop’a varmak tahminen 2-3 saati alıyordu. Bu yol deniz kotuna inerek o tabiatın sunduğu hoşluğu kendi içerisinde alternatif oluşturmuş. Yeniden yol aksının geçtiği yolun solunda göl oluşmuş. Sağında deniz var. Sağda deniz, ortada göl, solda tabiat. Başlı başına bir turizm atmosferi, turizm destinasyonu.” tabirlerini kullandı.
“Manzara hoş, orman içinden kıyıyla bir arada gidiyoruz”
İstanbul’dan Sinop’un Durağan ilçesine giden şoförlerden emekli Işık Tekin Kasar (65), yoldan birinci sefer geçtiğini belirterek, “Abim tavsiye etti, daha yakınmış. Aslında ben Samsun’dan Vezirköprü Durağan yapacaktım. ‘Yol güzel’ dedi, tavsiye etti. Görünüm hoş, orman içinden kıyıyla bir arada gidiyoruz. ‘5 dakika bakalım, görünüm güzel’ diye durduk. Daha evvel duracaktık lakin müsait yer bulamadık. Baktık burası müsait, kaldık 5 dakika. Yol da hoş görüntü da. Tercih edilebilecek bir yol. İnsanı dinlendiriyor. Sol tarafın dağ, ormanlık, yeşillik, sağ tarafın deniz, masmavi çarşaf üzere.” sözlerini kullandı.
More Stories
Vezirköprü’de Cumhuriyet Başsavcısına Veda Programı Düzenlendi
Kıbrıs Gazisi Mahmut Okut Son Seyahatine Uğurlandı
Vezirköprü’de Yangın: 11 Dönüm Buğday ve 50 Dönüm Anız Ziyan Oldu